SITUACIÓ INICIAL

L'estat de la qüestió.

Tot i que és una assignatura que es desenvolupa des de l'any 1997, per mi aquest és el segon curs que la imparteixo. M'encarrego del Grup B4, que el curs 2015/2016 va tenir 18 matriculats. Per tant la proposta de millora es desenvolupa des de l'experiència d'un curs de docència de l'assignatura i de les dades i les aportacions i l'experiència dels companys.
El projecte de millora, s'aplicarà al primer quadrimestre del curs 2016/2017, en el context del grup B4 i es compararan els resultats respecte al curs anterior.

Cap a l'espai coworking de la Facultat d'Economia


Característiques de l'alumnat implicat.
Són alumnes de quart curs, són estudiants experimentats que ja han posat en pràctica diferents processos artístics i han realitzat projectes de tota mena. Habitualment disposen d'una visió crítica i personal fonamentada i madura sobre el fet artístic. I molts d'ells ja desenvolupen un treball artístic personal.
Necessiten reptes i aprendre nous contextos de relació de l'art amb altres disciplines, manifesten el seu interès per explorar altres àmbits disciplinaris, i per exposar les seves produccions artístiques al seu entorn immediat.
L'assignatura és comuna i obligatòria a tot el grau això vol dir que els alumnes provenen de totes les especialitats del grau de belles arts, pintura, escultura, fotografia, vídeo-instal·lació, característica que complementa perfectament amb la voluntat integradora de l'assignatura.

D'altra banda i segons les meves notes de les tutories, he detectat una desmotivació general, no tan sols en el marc d'aquesta assignatura sinó en el context del grau.
El 4rt curs, és l'últim any del grau, i els estudiants, plantegen sovint qüestions en referència al seu futur professional i en relació amb les assignatures que cursen. Troben una manca d'activitats d'aprenentatge professionalitzadores.
També i ja que el projecte final d'intervenció artística està vinculat amb l'expressió artística personal és complex demanar que els estudiants treballin en equip, i queda de manera opcional el treball en equip per tant seria interessant desenvolupar una activitat paral·lela per tal de treballar aquesta competència.

L'assistència i participació en les activitats és irregular. Les classes són de quatre hores, dues teòriques i dues de treball experimental. Les classes teòriques són realitzades en comú entre tots els grups de la franja horària, de manera que s'agrupen 3 grups en les classes teòriques que tenen un format de classe magistral. Un cop acabada la classe, cada grup es reuneix al seu espai de treball específic per tal de desenvolupar el projecte i l'elaboració de la Instal·lació artística. L'assistència a les classes magistrals normalment és molt alta 98%, en canvi en les hores de treball experimental l'assistència disminueix. Considero diversos motius que causen la baixa assistència. Per una banda, hi ha alumnes que es matriculen a altres assignatures a la mateixa franja horària, i com que Actituds és una assignatura que ocupa 4 hores, alguns alumnes fan les primeres dues hores i després les altres dues les dediquen a altres assignatures, normalment, intenten alternar les assignatures un dia cada una. Almenys 2 estudiants del grup 4B de l'any 2015-16 es trobaven en aquesta situació. D'altra banda un cop coneixen les dinàmiques i tenen el calendari de presentació del treball final, amb la motivació que necessiten eines o equipament especial, treballen a altres espais de la facultat.
6 estudiants d'aquest grup i curs es trobarien en aquesta situació.

Resultats del curs 2015/2016

En el marc de l'assignatura, els resultats sobre 229 matriculats varen ser, 6 matrícules d'honor, 43 excel·lents, 151 notables i 20 aprovats, 0 suspesos i 9 no presentats.
Respecte al grup B4, docència del qual jo en vaig ser responsable, els resultats van ser els següents:
1 matrícula d'honor, 2 excel·lents, 11 notables, 2 aprovats, 0 suspensos i 2 no presentats.
Presentant un rendiment del 88%.

Millores a fer:

  •  Cal una millora en el desenvolupament de les competències de treball en equip.  Des de l’assignatura ens trobem que la voluntat habitual de l’alumne és realitzar una proposta personal artística, són capaços de treballar conjuntament però en equips petits de 2 o 3 estudiants. Tot i que es fomenta el treball en equip i la coautoria, la majoria dels estudiants prefereixen treballar individualment, per tant crec necessari realitzar una activitat per millorar la competència del treball en equip  i motivar a l’alumne a col·laborar i participar en un projecte en comú amb altres estudiants.


  • ·       Cal una millora en la motivació dels estudiants i que entenguin les activitats de l'assignatura vinculades al futur professional artístic. Es vol realitzar una activitat el resultat de la qual sigui útil com a punt de partida per a la professionalització dels estudiants. És a dir, que es pugui mostrar, compartir comunicar com a treball realitzat. Així el resultat esdevingui més útil per al futur de l'estudiant.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada