Mòdul: Planificació i organització docent

Espai de reflexió
Modul 2. Planificació i organització docent.

Arribem al màster amb totes les nostres particularitats, tenim en comú fer de docents universitaris,  cada ú en la seva disciplina i segur que passió. Alguns també fem altres feines, per a la supervivència, i som pares, artistes i altres passions... així doncs arribem al màster amb una amalgama nuvolosa que ens condiciona, i que ens construeix com a docents.
He trobat en aquest mòdul 2. El primer mirall, un auto descobriment, de com sòc com a docent. Per ser injustos, també el primer auto judici, sobre la pròpia pràctica docent , una autoavaluació, que en alguns moments han engegat les alarmes. Podríem dir que una petita crisis. Ho faig prou bé? Tinc prou temps? Quin és l’objectiu?, els continguts, les eines, el suport...que ofereixo als estudiants.
Posar-se davant del mirall i veure les pròpies contradiccions. Quina una,  l’activitat del microtiching!!!
No només per la funció de reflex, si no com a conclusió d’uns conceptes apresos i com exemple d’una activitat ben planificada.

El taller de planificació docent, va ser clarificador, estructurat, em va permetre veure el rostre de l’argot de la docència universitària, entendre caràcters i matisos.
Vaig haver de fer esquemes, dibuixos i mapes per fusionar i connectar tots els conceptes, i val a dir que el treball de mòdul que vam fer en equip va suposar fixar l’aprenentatge sobre la planificació i l’organització docent. 

Esquema de reflexió sobre les fases de la seqüència formativa
Esquema de treball on es relaciona les fases de les seqüència formativa, amb les activitats d'aprenentatge, les activitats d'avaluació i les diferents fases d'aprenentatge.
Taula de conclusió
Vaig necessitar entendre molt bé cada una de les accions i com es relacionàven amb les altres. Hi ha moltíssimes variables combinàtories, a mi em va resultar útil estructurar d'aquesta manera per poder desenvolupar el treball en equip i la part de treball individual, on es demanava un disseny d'una activitat d'aprenentatge. 

Va resultar un treball importantíssim de reflexió sobre les competències transversals que la UB té com a objectiu. Va  suposar una profunda gestió de l’ego, entre iguals “amb les seves particularitats” per avançar en objectius comuns. En el treball descric l’experiència de la següent manera:

Començar a organitzar-nos per treballar en equip, ha estat fàcil i ràpid.
Hem tingut bona comunicació, ens ha resultat senzill trobar els acords inicials, repartir les tasques, fixar les primeres idees per debatre el focus del treball.
Cal remarcar que un cop definides i analitzades les competències, i plantejada la configuració del disseny de l’activitat  el treball ens ha resultat més complex. La tasca ha estat discutida amb més intensitat, i la reflexió ha estat profunda.
El fet de ser participants provinents de disciplines tant diverses i amb assignatures amb plantejaments distants, ens ha obligat a fer un esforç alhora de posar-nos d’acord i definir punts d’interès comú. La proposta del disseny de l’activitat resultant ha estat concret amb un marge estret d’acció en el treball individual i en conseqüència, la discussió animada ha permès dissoldre límits i arribar a un consens.
Hem realitzat un recorregut d’anar i venir, de contrastar les opinions, per entendre conjuntament la tasca i conseqüentment afrontar el treball individual.
El resultat ens ha sorprès a tots positivament, perquè cada proposta és alhora fruit de la identitat individual  i de la reflexió del grup. I si la combinació disciplinar hagués estat un altre el resultat també.
Ha estat doncs un trajecte compartit, des d’un punt de partida individual, cap a una proposta comú i una reflexió conjunta. Un trajecte acompanyat d’una voluntat  col·laboradora i reconfortant, que defineix un procés de treball, una manera de fer i  que ha permès  la consolidació d’un aprenentatge profund.


 I val a dir que, el què valoro més del treball en equip, és el debat generat amb els companys, és la consciència de l’altre, de sentir-me acompanyada i d’entendre que formo part d’un sistema. Treballar en equip, en xarxa, en col·laboració, amb passió, amb il·lusió, això si en una institució que a vegades no ofereix tot el suport necessari.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada