Mòdul 3 : Metodologies docents i avaluació de l’aprenentatge

Sobre el Mòdul 3

El mes d’abril per mi va ser complex, vaig començar a realitzar una substitució a una escola d’art, una altra feina apassionant ,que encara estic realitzant, i que complementa el meu sou precari de la universitat.
Aquest fet va causar perdre’m alguns dels tallers, que vaig procurar seguir, mitjançant entrevistes amb els professors, els apunts i comentaris dels companys, i els textos i articles recomanats.  Tinc la sensació, malgrat els entrebancs, que vaig poder fer un treball útil, no només per entendre i aprendre estratègies i metodologies docents , si no, que a més em va ajudar a configurar el projecte de millora docent.

Tot es va enllaçant....

Apuntava en el treball realitzat que intervenen molts factors a l’hora de realitzar la programació d’un bloc temàtic, des dels temes , els resultats d’aprenentatge, les metodologies aplicar, les estratègies a utilitzar, els recursos, la distribució i dedicació de temps, les activitats, eines i indicadors d’avaluació.

Sovint ens trobem que els factors s’interrelacionen, que per exemple una mateixa estratègia és útil per diferents sistemes metodològics.
Per poder organitzar els conceptes i estructurar el treball i entendre com s’integren tots els elements que intervenen a la programació i per veure’n o preveure la seva efectivitat, vaig crear aquest mapa:



Per tal d'elaborar aquest el treball "Programació didàctica del bloc temàtic: Espai i Comportaments artístics". he realitzat una anàlisi profunda de l’assignatura d'actituds Interdisciplinàries, una reflexió sobre les activitats que fins ara he dut a terme. Ha suposat prendre consciència de la metodologia aplicada, anomenar-la, estructurar-la, i en un futur millorar-la.
Estic convençuda que el treball realitzat, implicarà canvis, a l’hora de plantejar les classes expositives buscant la participació dels estudiants, estructurar i definir amb claredat metodologies i estratègies, activitats engrescadores i conseqüents amb les necessitats d’aprenentatge i d’avaluació. Un canvi, i gran, en la pressa de consciència del fet docent, i en mobilitzar la voluntat de millora, per construir ponts més sòlids, i per no vendre simulacres (Benedetti 1984).
Táctica y Estratégia (Mario Benedetti 1984) 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada