Proposta de millora docent

Aprenentatge basat en projectes per a la millora del desenvolupament de competència de treball en equip 

L’Assignatura d’Actituds Interdisciplinàries del grau de Belles Arts, és una matèria obligatòria que realitzen els estudiants al quart curs de grau. És una assignatura de 6 crèdits que té com a objectiu a impulsar  la reflexió sobre l’art contemporani i les seves interaccions amb altres disciplines, per tal de materialitzar-les en diferents pràctiques artístiques. Habitualment les activitats d’aquesta assignatura, es realitzen en col·laboració amb altres institucions, com Museus, Instituts de recerca científica, o bé en col·laboració amb altres Facultats de la Universitat de Barcelona.

L’objectiu d’aquest projecte és dur a terme una millora en la consolidació de les competències transversals de la UB i específiques del grau a partir d’activitats d’aprenentatge específiques basades en situacions reals pròpies de la pràctica professional artística.

Així es proposa  desenvolupar el disseny i aplicació d’un projecte d’aprenentatge basat en problemes reals ABP (Escribano González, 2008), com a eina d’aprenentatge col·laboratiu i professionalitzador en l’àmbit de la creació artística i des d’un marc interdisciplinari.


       Amb l’aplicació de la nova activitat basada en projectes, s’estima una millora en desenvolupament de la Competència de treball en equip, ja que els alumnes desenvoluparan la capacitat de col·laborar amb els altres i de contribuir a un projecte comú, alhora es busca augmentar la motivació dels estudiants  proposant que els objectius del projecte en equip esdevinguin un punt de partida al món professional, tot prenent el projecte com una plataforma de projecció i comunicació del treball artístic de cada estudiant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada