OBJECTIUS I ACCIONS DE MILLORA

Els objectius d’aquest projecte de millora són:

·       La realització, per part dels estudiants del grup B4, d’un projecte en equip i amb un objectiu comú, una exposició d’instal·lacions artístiques in-situ.
·       Que el grup d’estudiants posi en pràctica la reflexió sobre el procés de treball en equip i per tant la seva avaluació.

·       I aconseguir una millora en la motivació dels estudiants,  tot proposant uns objectius del projecte basats en una situació real i professionalitzadora , que alhora serveixi de plataforma de promoció per el futur professional dels estudiants participants.

Acció 1:
Disseny de l'activitat d'aprenentatge basat en projectes, situacions reals i treball d'equip.
En aquesta primera acció es realitzarà el disseny de l'activitat d'aprenentatge que realitzaran els alumnes per consolidar les capacitats de treball en equip i d'aprenentatge, i adaptació a noves situacions.
L'activitat consistirà a realitzar un projecte de comissariat d'una exposició, aquest projecte serà desenvolupat per equips d'alumnes i dut a terme en un espai real extern a la facultat. Es pretén que l'alumne realitzi un treball en equip, col·labori (Imbernón, 2009) i cooperi en un projecte en comú. Comparteixi aprenentatge, i superi reptes personals i col·lectius en una situació real.

Establir i determinar el sistema de seguiment i avaluació de l'activitat d'aprenentatge.
L'avaluació del projecte expositiu realitzat en equip serà avaluat pel que fa els resultats d'aprenentatge dels continguts curriculars, pels quals tots els components del grup tindran la mateixa valoració, i d'altra banda l'avaluació de l'assoliment de la competència de treball en equip serà una qualificació individual, per la qual s'utilitzarà mecanismes d'autoavaluació i coavaluació.

Per establir el sistema d'avaluació s'utilitzaran les orientacions descrites en:

Competències transversals a les titulacions de grau de la Universitat de Barcelona. Orientacions per al seu desenvolupament. Barcelona: Quaderns de docència universitària nº 27. UB / ICE . Sayos, R Coord. Solé, M. VVAA. (2013).

I es prendrà com a model el document Rúbriques per a la valoració del treball en equip. Sole, M. (coord); Casanellas, M.; Collado, A.; Perez Moneo, M.; i Sayos, R. (2011b): Publicat al Dipòsit Digital de la UB a la col·lecció OMADO (Objectes i materials docents) i RIDOC (Recursos d'Informació per a la Docència) http://hdl.handle.net/2445/16265

Acció 2:

L'aplicació i desenvolupament de l'activitat dissenyada dins del programa de l'assignatura duran el curs 2016/2017.
La millora, i per tant l'activitat dissenyada s'aplicarà al primer quadrimestre del curs 2016/17.
En la primera sessió del curs es farà la presentació de l'activitat, accions i calendari així com el sistema d'avaluació.
Es registraran i analitzaran les evidències que resultin de l'aplicació de l'activitat, com ara informes dels alumnes, actes de les reunions, mapes de treball, així com l'exposició derivada del projecte de comissariat. I una reflexió sobre l'assignatura.

Acció 3:
L'avaluació i conclusions dels resultats de l'aplicació de l'activitat d'aprenentatge.
Un cop acabat tot el procés d'aplicació de millora i per tant de posada en pràctica l'activitat d'aprenentatge, s'analitzaran i avaluaran els mostres de la millora i se'n trauran les conclusions.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada